Goodnight Saigon 和訳 ビリー・ジョエル Bouquet




Billy Joel - Goodnight Saigon (Official Video)


Goodnight Saigon


Sing : Billy Joel
Writer : Billy Joel
和訳 : Bouquet


We met as soul mates on Parris Island
俺らは運命共同体 パリスアイランド訓練所で出会った仲間
We left as inmates from an asylum
狂人として出兵した 狂人病棟から
And we were sharp, as sharp as knives
俺らは尖っていた その鋭さはまるでナイフ
And we were so gung ho to lay down our lives
俺らは生命を投げ出すことさえ厭わなかった


We came in spastic like tameless horses
俺らは荒々しくイキった、暴れ馬のように
We left in plastic as numbered corpses
俺らはビニール袋に包まれて移動した、ナンバー入りの死体袋さながらに
And we learned fast to travel light
俺らは直ぐに学んだんだ、身軽に行動するのが最善だと
Our arms were heavy but our bellies were tight
武装は満ぱいだけど、俺らの腹は空っぽだった


We had no home front, we had no soft soap
俺らに国内支援活動はないし、ちやほやされることもない
They sent us Playboy, they gave us Bob Hope
彼らが送ってくれたのはプレイボーイのピンナップ、与えてくれたのはボブ・ホープ(希望)だけ
We dug in deep and shot on sight
俺らは深く穴を掘り、そして撃ちまくった
And prayed to Jesus Christ with all of our might
そしてイエス・キリストに願った 全身全霊で


We had no cameras to shoot the landscape
俺らにはカメラもない 風景写真を撮るなんてない
We passed the hash pipe and played our Doors tapes
俺らは大麻パイプを回して吸って ドアーズの録音テープをひたすら聴いた
And it was dark, so dark at night
そしてそこは真っ暗だった 本当に真っ暗な夜があった
And we held on to each other
俺らは肩を寄せ合って過ごした
Like brother to brother
まるで兄弟がするように
We promised our mothers we'd write
俺らは母親と約束したんだ、必ず手紙を書くと


And we would all go down together
だから俺らは全員一緒に進むんだ
We said we'd all go down together
俺らは口を揃えて言ったんだ 俺らは全員一緒に進むんだと
Yes we would all go down together
そうだ俺らは全員一緒に進むんだ


Remember Charlie, remember Baker
チャーリーを思い出せ ベーカーを思い出せ
They left their childhood on every acre
あいつらは青春時代の痕跡をこの広大な大地に刻んでいった
And who was wrong? And who was right?
誰が間違ったのか 誰が正しかったのか
It didn't matter in the thick of the fights
そんな事はどうでもよかった 戦闘の最中においては


We held the day in the palm of our hands
俺らは日中を掌握した 支配権は俺らにあった
They ruled the nights, and the nights
奴らは夜を支配した、そして夜は
Seemed to last as long as six weeks...
永遠に続くかに思えた あの地獄の6週間
On Parris Island
パリスアイランド訓練所でのように
We held the coastline, they held the highlands
俺らは沿岸部を掌握した、奴らは山間部を掌握した
And they were sharp, as sharp as knives
そして奴らは尖っていた その鋭さはまるでナイフ
They heard the hum of our motors
奴らは車両のモーター音に聞き耳を立てていた
They counted the rotors
奴らはヘリコプターの数を数え上げていた
And waited for us to arrive
そして俺らを待ち構えていた


And we would all go down together
だから俺らは全員一緒に進むんだ
We said we'd all go down together
俺らは口を揃えて言ったんだ 俺らは全員一緒に進むんだと
Yes we would all go down together
そうだ俺らは全員一緒に進むんだ




×

非ログインユーザーとして返信する