Smile 和訳 マイケル・ジャクソン チャップリン Bouquet

Smile

Michael Jackson - Smile


Smile
Sing:Michael Jackson
Writers:Charles Chaplin / Geoffrey Parsons / John Turner
和訳:Bouquet



Smile
笑うのさ
though your heart is aching
心がチクチク痛んでも
Smile 
笑うのさ
even though it's breaking
心がくじけてしまいそうでも
When there are clouds in the sky,
空に浮かんだ雲が流れていくように
 you'll get by
きっと大丈夫



If you smile 
笑えば
through your fear and sorrow
不安や悲しみでいっぱいでも
Smile and maybe tomorrow
そう笑うのさ そしたらきっと明日には
You'll see the sun come shining through for you
お日様が晴れ渡らせてくれる



Light up your face with gladness
楽しい気持ちで顔を輝かせるんだ
Hide every trace of sadness
どんな悲しみも見せちゃいけない
Although a tear may be ever so near
今にも泣きそうな時だって
That's the time you must keep on trying
そんな時だからこそ、そうしなくちゃ
Smile, what's the use of crying?
笑うのさ、泣いたってしょうがないんだ
You'll find that life is still worthwhile
絶対に分かるはず それでも人は生きる意味があるって



If you just smile
笑うだけでいい
That's the time you must keep on trying
こんな時だからこそ、そうしなくちゃ
Smile, what's the use of crying?
笑うのさ、泣いたってしょうがないんだ
You'll find that life is still worthwhile
絶対に分かるはず それでも人は生きる意味があるって
If you just smile
そう笑うだけでいい






×

非ログインユーザーとして返信する