But Not For Me 和訳 Chet Baker チェット・ベイカー Billie Holiday ビリー・ホリデイ  bouquet


Chet Baker - But Not For Me





スマホの場合、youtubeを見れないときは記事をリロードしてください。



But Not For Me

       George and Ira Gershwin
和訳:僕(bouquet)



They're writing songs of love, but not for me.
愛の歌はいっぱいあるけど、私にはピンと来ないわ
A lucky star's above, but not for me.
頭の上に幸運の星ってのがあるらしいけど、私にはないみたい


With love to lead the way
愛に導かれてここまできたけど
I've found more clouds of grey
先はままったく見えないわ
than any Russain play could guarantee.
ロシア語の演劇見るよりもよ
I was a fool to fall and get that way.
馬鹿な恋にはまってこの有様
Heigh-ho! Alas! And also, lack-a-day!
あら、もうまったく嫌になっちゃう。


Although I can't dismiss the memory of his kiss,
あいつのキスを忘れられないけど
I guess he's not for me.
私じゃなくても良かったんだろうし。


He's knocking on a door, but not for me.
結婚相手を求めてるんだろうけど、私じゃないみたいだし。
He'll plan a two by four, but not for me.
家を建てたいらしいけど、私にじゃないみたいだし。
I know that love's a game.
恋はかけひきのゲームって言うけど
I'm puzzled, just the same,
全くパズルやってるみたいだわ
was I the moth or flame?
私は炎に群がる蛾のほうだったの?それとも炎のほう?
I'm all at sea.
もう分けがわからないわ
It all began so well, but what an end!
最初は良かったわ、なのになんて結末なの。
This is the time a feller needs a friend,
これって、潮時なのかもね
when ev'ry happy plot ends with the marriage knot,
ハッピーエンドの話は結婚して結ばれるけど
and there's no knot for me.
私に縁はないみたいだし。




×

非ログインユーザーとして返信する