マイ・ウェイ 和訳 フランク・シナトラ Bouquet


Frank Sinatra - My Way


My Way マイ・ウェイ


Sing : Frank Sinatra
Writers : Paul Anka / Gilles Thibaut / Claude Francois / Jacques Revaud
和訳 : Bouquet(僕)


And now, the end is near
さて、どうやら終わりは近いらしい
And so I face the final curtain
そうだ 私の人生の幕は閉じようとしているんだ
My friend, I'll say it clear
友よ、打ち明けるよ
I'll state my case, of which I'm certain
私の事について話しておこうと思う 私の核心についてだ
I've lived a life that's full
私は精一杯の人生を生きた
I traveled each and every highway
私は、それぞれの道の目的地にまっしぐらに進んだのだ
And more, much more than this
そして、何よりも本当に言いたいのは
I did it my way
私はそうする事を、私の生き様としたということだ


Regrets, I've had a few
後悔? そりゃ、いくつかはあるさ
But then again, too few to mention
とは言え、気にする程の事ではない
I did what I had to do
私は、私が成すべき事はやったのだ
And saw it through without exemption
成すべき事はやり尽くしたのだ
I planned each charted course
私は独自の進路をそれぞれに計画し
Each careful step along the byway
迷うときは、より注意深く歩を進めた
And more, much more than this
そして、何よりも本当に言いたいのは
I did it my way
私はそうする事を、私の生き様としたということだ


Yes, there were times, I'm sure you knew
あぁそうとも、何度もあるとも、君も知っての通りだ
When I bit off more than I could chew
身の程を知らずして挫けた事も何度もあったさ
But through it all, when there was doubt
でもその経験があったからこそ、疑念が生じたなら
I ate it up and spit it out
全ての状況を飲み込んで、冷静な判断を下してきた
I faced it all, and I stood tall
私はどんな困難に直面しても、正々堂々と胸を張って生きてきた
And did it my way
そう、私はそうする事を、私の生き様としたということだ


I've loved, I've laughed and cried
愛し、笑い、そして泣いた
I've had my fill, my share of losing
満たされ、失った
And now, as tears subside
そして今、涙も枯れてしまえば
I find it all so amusing
全ての事はとても楽しかったと思える
To think I did all that
自分が全部やったんだと思えばね
And may I say, not in a shy way
言わせてもらえば、いやそんな謙虚な感じじゃないか
Oh, no, oh, no, not me
いやいや、私らしくないな
I did it my way
そう、私はそうする事を、私の生き様としたということだ


For what is a man, what has he got?
その者は何者として生まれ、一体何を得たのか
If not himself, then he has naught
その者が己の望む者になっていなかったとしたら、彼はこの人生で何を得たと言えるだろうか
To say the things he truly feels
本当に自分が感じている気持ちを言うことしかないんだ
And not the words of one who kneels
屈した奴の言葉なんかじゃない
The record shows I took the blows
記憶に刻まれるのさ 私はそのために波風に抗って生きたのだと
And did it my way
そう、私はそうする事を、私の生き様としたということだ


Yes, it was my way
そうだ、これが私の生き様だった


×

非ログインユーザーとして返信する