What The World Needs Now Is Love 和訳 bouquet

What The World Needs Now Is Love / Dionne Warwick

スマホの場合、youtubeを見れないときは記事をリロードしてください。


What The World Needs Now Is Love
written by Hal David & Burt Bacharach

和訳:僕(bouquet)


What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
It's the only thing that there's just too little of.
それはほんの僅かなかけがえのないもの
What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
No, not just for some but for everyone.
そう、誰かにではなく全ての者たちのために


Lord, we don't need another mountain,
神様、我々はもう別の山はいらないのです
There are mountains and hillsides enough to climb,
登るのに十分過ぎるほどの山も丘もあるのです
There are oceans and rivers enough to cross,
渡るのに十分過ぎるほどの海も川もあるのです
Enough to last 'til the end of time.
命が尽きるまでに十分過ぎるほどにあるのです


What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
It's the only thing that there's just too little of.
それはほんの僅かなかけがえのないもの
What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
No, not just for some but for everyone.
そう、誰かにではなく全ての者たちのために


Lord, we don't need another meadow,
神様、我々はもう別の草原はいらないのです
There are cornfields and wheatfields enough to grow,
生きていくのに十分過ぎるほどのとうもろこし畑も小麦畑もあるのです
There are sunbeams and moonbeams enough to shine,
照らすのに十分過ぎるほどの太陽の光も月の光もあるのです
Oh listen Lord, if you want to know...oh...
お願いです神様、願いを叶えて頂けるなら。。。


What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
It's the only thing that there's just too little of.
それはほんの僅かなかけがえのないもの
What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
No, not just for some oh but just for every, every, everyone.
そう、誰かにではなく生きとし生ける全ての者たちのために


What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛
What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛


What the world needs now,
今、世界が必要としているもの
Is love, sweet love,
それは愛、ささやかな愛





×

非ログインユーザーとして返信する