While My Guitar Gently Weeps 和訳 ビートルズ ジョージ・ハリスン Bouquet

While My Guitar Gently Weeps

The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
While My Guitar Gently Weeps


Writers :  George Harrison
Sing : Beatles
和訳 : 僕(Bouquet)


I look at you all, see the love there that's sleeping
君等みんなを見つめていると、愛がそこに眠ったままでいるのがわかるんだ
While my guitar gently weeps
そんな時、僕のギターは咽び泣くんだ
I look at the floor and I see it needs sweeping
奥底を見つめていると、一掃する必要があるってわかるんだ
Still my guitar gently weeps
そんな時もやっぱり僕のギターは咽び泣くんだ


I don't know why nobody told you
どうして誰も教えてあげなかったんだろう
How to unfold your love
君が自分の愛を広げていくやり方を
I don't know how someone controlled you
どうやって何者かに君は支配されたんだろう
They bought and sold you
何者かに買われ売られるがままに


I look at the world and I notice it's turning
この世界を見つめていたら、全ては繰り返されていることに気づくんだ
While my guitar gently weeps
そんな時、僕のギターは咽び泣くんだ
With every mistake we must surely be learning
過ちを犯したなら、僕たちは真摯に悔い改めるべきだというのに
Still my guitar gently weeps
そんな時もやっぱり僕のギターは咽び泣くんだ


I don't know how you were diverted
どうやって君はそそのかされてしまったのだろう
You were perverted too
君は歪んでしまってさえいる
I don't know how you were inverted
どうやって君を全く別人に変わらせてしまったんだろう
No one alerted you
誰も気づいてあげられなかったというのか


I look from the wings at the play you are staging.
君の演じるその劇を、舞台の袖から見つめている
While my guitar gently weeps
そんな時、僕のギターは咽び泣くんだ
As I'm sitting here doing nothing but aging.
座ったままここにいて、ただ歳を重ねていくんだ
Still my guitar gently weeps
そんな時もやっぱり僕のギターは咽び泣くんだ

×

非ログインユーザーとして返信する