"Goodbye Yellow Brick Road" 和訳 エルトン・ジョン Bouquet


Elton John - Goodbye Yellow Brick Road


Goodbye Yellow Brick Road
Written by Elton and his co-songwriter Bernie Taupin
和訳:僕(Bouquet)


[Verse 1]
When are you gonna come down?
いつまで飛ばしてんだよ?
When are you going to land?
いつになったら着陸するんだよ?
I should have stayed on the farm
僕は田舎にずっといたら良かったんだ。。。
I should have listened to my old man
僕は親父に従うべきだったんだ。。。
You know you can't hold me forever
あんたは僕を永遠に縛り付けることはできないよ
I didn't sign up with you
そんな約束したわけでもないしね
I'm not a present for your friends to open
僕はあんた
が友達と打ち解ける為のプレゼントじゃないんだ
This boy's too young to be singing the blues
この若造に悲哀のブルースを歌わせるなんて早すぎるってもんだろ
[Chorus]
So goodbye yellow brick road
だから サヨナラだ 黄色いレンガ道
Where the dogs of society howl
社交界の血統のいい競犬どもがわめいてる場所だろ
You can't plant me in your penthouse
僕をあんたのペントハウスの住人になんて出来やしないさ
I'm going back to my plough
僕は自分の畑に戻るんだ
Back to the howling, old owl in the woods
フクロウ爺さんの鳴く森に戻るんだ
Hunting the horny-back toad
ツノトカゲを捕まえてたあの頃に戻るんだ
Oh, I've finally decided my future lies
あぁ、僕は遂に僕の未来を決めたんだ
Beyond the yellow brick road
黄色いレンガ道のその先に
[Verse 2]
What do you think you'll do, then?
それならあんたはどうするつもりだい?
I bet they'll shoot down the plane
その飛行機は墜落するに決まってる
It'll take you a couple of vodka and tonics
そしたらあんたにゃ酒浸りの日々が必要になるだろうよ
To set you on your feet again
また自分の足で踏み出せるようになるのに
Maybe you'll get a replacement
きっとあんたは代わりの奴を見つけるんだろうな
There's plenty like me to be found
僕みたいな野良犬はいっぱいいるもんな
Mongrels who ain't got a penny
小銭なんかじゃなくて
Sniffing for tidbits like you on the ground
あんたみたいなご馳走にありつくのに地べたを嗅ぎ回ってるのがな



[Chorus]
So goodbye yellow brick road
だから サヨナラだ 黄色いレンガ道
Where the dogs of society howl
社交界の血統のいい競犬どもがわめいてる場所だろ
You can't plant me in your penthouse
僕をあんたのペントハウスの住人になんて出来やしないさ
I'm going back to my plough
僕は自分の畑に戻るんだ
Back to the howling, old owl in the woods
フクロウ爺さんの鳴く森に戻るんだ
Hunting the horny-back toad
ツノトカゲを捕まえてたあの頃に戻るんだ
Oh, I've finally decided my future lies
あぁ、僕は遂に僕の未来を決めたんだ
Beyond the yellow brick road
黄色いレンガ道のその先に



昨夜、エルトン・ジョンの自伝映画のロケット・マンを見てきました。あんまり期待してませんでしたけど、かなり良い映画でした。ボヘミアン・ラプソディにほとんど感動しなかった私ですが、これは良かったです。人間が描かれています。是非、御覧ください。

×

非ログインユーザーとして返信する